Remediëringsmenu



  1. Foutenanalyse: opsporen van de problemen aan de hand van:

    • inbreng ouders of leerling
    • inzage in rapport, toetsen of indien mogelijk examens
    • via verkennende oefeningen
    • via toetsing


  2. Probleemoplossend werken: In functie van de behoeften van de leerling worden.

    • (een stuk van) de theorie herhaald
    • gemaakte oefeningen hermaakt
    • nieuw oefenmateriaal aangereikt
    • geziene teksten herlezen
    • ongeziene teksten gelezen
    • woordenschat herhaald
    • toetsen gedaan
    • eventueel contact opgenomen met de huidige lkr


  3. Resultaten halen: ' Meer kennis omzetten in meer punten via:

    • Aanbrengen van handige tips uit eigen ervaring als lkr
    • Faalangst en stress zoveel mogelijk wegnemen door leerling zelfzeker binnen zijn studie te maken
    • structuur in een antwoord aan te brengen


Dit 'menu' wordt aanbevolen voor leerlingen met (vrij) diepgewortelde problemen, verspreid over meerdere hoofdstukken.

Het kan volledig doorlopen worden in 5 blokken van 2 uur. Al naargelang de behoefte van de leerling/ouder kan dit verkort of verlengd worden.

Valid XHTML 1.0 Strict Valide CSS!